ännu lever vi, tror jag

Efter ett hulkenutbrott av farsan på tåget igår i Lund så tog vi oss ut därifrån med uppbruten dörr, en taxi till Malmö. Finfint hotell när vi väl var där, kom väl fram runt 1 tiden fast vi skulle varit där 9? Aja, vi hade fortfarande alla kroppsdelar kvar. Pigg som en lärka studsade jag runt, mor och far sov.

Fram mot halv 4 lyckades jag somna, 05.45 plingade väckarklockan. Lite trött, men annars lugnt. SVINKALLT (!!) utomhus, och självklart skulle vi GÅ till stationen (för vi hade ju bokat hotell som skulle ligga max 300m bort) (det var långa 300m).

På vägen dit, jättevackert ute förresten men fingrarna satt fast i väskan av kylan så inga bilder blev det, så stod en snutbil med en kock halvvägs in i den? Tänkte säga att jag tog en tripp förbi Rosengård och ta en bild på den, men det närmaste Rosengård jag kom var att jag såg en buss med "via Rosengård" på. Och det räcker goooott och vääääl för mig! Tack!

I vilket fall som helst så tog vi oss slutligen till stationen, fick åka Ö-tåget som också var försenat för tydligen har det aldrig varit -5 grader där förut med tanke på att "vi har haft -5 i natt och då fungerar inte våra system så vi har inga signaler och måste vänta en stund". Överlevde det också, för trött för raseriutbrott från både min och farsans del. Räckte med att sucka och svära 4ggr.

Flyget var detsamma: "vi har haft minusgrader här i natt så våra bagageband har frusit, vi har försökt fixa det men därför missat våran slot tid och får stå stilla ett tag till, hör av mig när jag vet mer".

MEN JAG LEVER, JAG LEVER ÄN. Tror jag.

Nu sitter vi i Priority Pass Lounge i Lissabon. 2,5h tills flyget går igen. 7 timmars flygresa. Thank god för att någon uppfann sömnpiller!

Och för att man får äta och dricka hur mycket man vill här inne i Lougen. Innefattar allt från juice till starksprit! (;

Kommentarer
Postat av: Snailhunter!

Hahah, misääärresa alltså! Dock plus i kanten på fri tillgång till käk & dricka, iofs det minsta man kan begära efter allt det där, haha. Skicka julkort sen Jenzy!

2009-12-20 @ 00:35:04
URL: http://snailhunterz.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback