bubblebath

Nu är det inte roligt med vinter längre, kan det bli sommar igen?

Vi hästmänniskor måste ju varesig vi känner för det eller inte pallra oss ut och rida när det är minusgrader också. Vackert med förfrusna tår och fingrar. Helvita och ingen rörlighet eller känsel, när de blir varma gör det satans ont och i alla fall mina fingrar blir svullna som små korvar så de knappt går att böja på alls. (Ni förstår alltså inte vilken ansträngning det är för mig att ens skriva det här med korvfeta fingrar).

Allt gick så så bra med Pizzan, tills han skulle få syn på papperslapparna med banskisser vid dörren, som han förövrigt inte brydde sig om igår, och då kastade sig och hoppade runt som en jag vet inte vad. Tappade helt koncentrationen på vad jag ville och bara dummade/stressade sig hela tiden. Till slut efter mycket ilska och klappningar så gjorde han ett i alla fall ett hyffsat jobb. Imorgon är det Sissi Liljaträning i dressyr, hoppas hon får honom på bättre tankar än att hoppa runt som han vill (;

Hemkommen så har jag käkat middag och sen tagit världens bästa (Myrtien-?) bubbelbad! Underbart skönt och varmt, nu käkar jag "efterrätt" i form av allt som jag brukar tugga på, nudlar, pepparkakor, pepparkaksdeg, annat skit man hittar i kyl och skåp!

Blev inget av partyt ikväll heller, även om jag väcktes av ett MMS på Amanda med världens leende på bild UTAN tågstationen!

Med andra ord finns fira-orsaken kvar, men ingen mer än jag som orkade fira.. (tunnisar)

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback