here we goooo

19/12 - 10/1 - Brasilien.

För er som vill skicka julkort:
Jennifer Wressle
Rua Manuel Satiro 439
Ponta Negra - Natal - RN
Brazil



Nu ska det tydligen bära av mot Brasilien var det någon som sa (whatta!!?) och jag stressar, packar, blir förbannad och mår allmänt skit.

Prob 1: Eftersom vi reser med endast handbagage så är det max 6kg/person = helvetes snålt med kläder eftersom det var max 10kg förut. I och för sig så behövs inte så mycket kläder och jag kan LOVA (verkligen verkligen lova) att det kommer införskaffas massor med kläder där som vanligt. 6kg väska dit, 15kg väska hem brukar det sluta på!

Prob 2: Vackra helvetes skit SJ. Tåget är försenat.

Prob 3: Har blivit sponsrad av mor med spotify PREMIUM för att kunna ha spotífy i min Ipod Touch. Allt är fint, allt är bra. Tills man ska ladda ner applikationen, "gå in i din App Store och sök på Spotify, ladda sedan ner".. Så det gör vi. Sökreslutat: INGA TRÄFFAR !?!?!?!?!? Alternativa sätt? 0. Arg Jennifer, arg Jennifer.

Prob 4: Som fortsättning på prob 3, jag har bara massa gamla låtar på ipoden annars.. Så att säga av de 500 låtar jag har, så är det kanske max 30 av de jag kan tänka mig lyssna på.

Prob 5: Magsmärtor och fortfarande inte lyckats borsta ut håret. KONSTIGT nog (idiot syster?) så finns inte den enda hårbortsen som fungerar på ett enda ställe i hela huset.

Prob 6: Flygplansresor som är så pass långa som dessa ger mig alltid en mega finne, MEGA finne!

Positivt 1: Snart är jag i 30grader varma vackra goda fina underbara (osv) Brasilien och det är inte ni! HAH!

Positivt 2:
Vi sover 1 natt i Mamlö denna gång istället för i Lissabon = O'learys starka kycklingvingar till middag! Nu tänker säkert 104% av er att man hellre vill spendera ½ dygn i Lissabon än Malmö,  men efter att ha gjort det X antal gånger och fortfarande inte hittat en restaurang värd O'learys creds så.. Nej, Malmö!

Positivt 3: Det spelar ingen roll att jag inte har några pigment i kroppen, för jag är borta nu när ni har snö = jag kommer inte vara blekast i vilket fall som helst! Nananana..

Positivt 4:
Party party party in Brazil! Behöver jag säga mer? Säg till bara sp tar jag en drink på stranden åt dig också, är inte svårövertalad (;

Positivt 5:
Åker 1a klass med X2000 till Mamlö = gratis internet ombord = kan sitta och roa mig vid datorn heeela vägen ned (=3h?) = kan lyssna på mitt Spotify jag sponsrat i alla fall under dessa 3h.

Positivt 6: Bör gå att övertala farsan köpa superhögtalare i huset i Brasilien nu, eftersom "jag (mamma..) har ju faktiskt lagt ut pengar på spotify premium, måste utnyttjas!" ? (Tjat fungerar också) (Vet jag av erfarenhet)

Positivt 7: Mitt Stübben kandar har kommit !!!!!!!!!! ;D Dock inga bett är införskaffade, tyglar ingår. Men ja, my beloved kandar, nu är det du och jag och Pizzo mot de feta dressyrtanterna!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback