Ojdå!

Hehe stressigt värre, ingen blogg på ett tag. Nu passar jag på mellan förrätt och varmrätt (;

Igår hoppade jag Pizzo en smula (en smula = 2 kryss) och han tog rätt rejält med fart efteråt de första gångerna i trav, jobbade till honom helt jämn i handen ett tag och försökte igen så var han superduktig! Efter ett tag tog jag ett avslutande språng i galopp och han tände till lite men lyssnade fint på förhållningen och trampade om istället för att kasta sig. Landade lugnt och fint!
Största problemen vi hade var den där jädrans duvan som hela tiden envisades sitta en bit bakom hindrena. Pizzo försökte hoppa duvan också och till slut blev han förbannad och gick på riktigt in för att döda den med några vackra sparkattacker. Synd att han missade!

Idag red jag dressyr ca 40 minuter och han gjorde det som en ängel. Riktigt rund och fin i galoppen och fick han precis jämn och fin så övade på några "inridningar i galopp" (rätt upp i galopp, halt X). Superfin, klockent en 7 minst på de uppridningarna! Så fin kan kändes idag har han nog inte varit förut, även om han gått bättre förut så har han inte känts lika rund och fin förr. MER ÄN NÖJD!

Så. Det är ju fredag idag. Spanar efter fredagskuvös!

HÖRDE JAG SKÅÅÅÅL ELLEEEEEEER?

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback