gnäll

EFter match bokstavligen tvingade Josse och jag in oss hos Amanda, kom därifrån först nu. Tog bara 5 minuter innan hon slutade sura över våldsgästningen (; Ynkligt!

Har så otroligt ont i benen och främst höger knä. Belastningshälta. Ett ridpass och sedan gå 500 meter lite senare på kvällen och jag tror knät ska gå i bitar. Halvvägs till och från Amanda (bor ca 500m bort) så har jag funderat på att vända hem och gråta flera gånger. Har väl varit så någon vecka nu, ännu en anledning till att bara ligga hemma och vara trött hela dagarna.

Pizzan har pga. min trötthet fått vila 2 dagar i rad, tills idag. En 40 minuter efter att jag suttit upp på honom på utebanan får jag återigen ångra att jag inte tvingade mig själv att rida igår trots dödlig trötthet igår. Kan ju inte säga att jag är piggare efter 40 minuter idag på Pizzan än vad jag var igår när jag inte steg ur sängen på hela dagen..
Sen att han är så otroligt ambitiös och lydig är en sak, men energi är det inte brist på ens efter 3 timmar ridning utan 1 månads vila på den där hästen. Med andra ord har jag suttit skapligt löst i sadeln idag. Varje gång man kommer ut på en raksträcka så ökar tempot konstigt nog av sig själv, fort. När man sedan ska ta tag i honom för att inte skena så ska han hitta något att att göra, vad sägs om ett språng på 3m långt och 1m högt varje gång man passerar ena sidan? Och om man sätter honom på plats? Ja då får du en häst som fattar galopp varje gång du släpper efter på tygeln efter halten. Leder till följande: galoppfattning, halt, galoppfattning, halt om vart annat.
Skritta är för komplicerat när han inte fått utlopp för din enegri på 2 dagar. För övrigt så jobbade han väldigt fint därimellan, om man nu måste tänka positivt men egentligen borde jag träna på min "läxa" sen senaste dressyrträningen.. Äh! (;

Nighty night sleep tight, don't let the bedbugs bite!

Kommentarer
Postat av: Josse

Hon är kass på att sura asså!

2009-11-15 @ 05:35:04
Postat av: Hanna Gali

Är Pizzan din häst? Har du häst? Rider du? Tränar du något annat? Kan du inte ladda upp en bild på dig? Har du kille? Varit tillsammans länge? Hur gammal är du? Har du några syskon? Bor du själv eller med nån kille eller föräldrarna? Vad tycker du om Sverige Demokraterna? Har du förhoppningar att bli en ny Kissie? Vad är din favoriträtt? Vad har du för utbildning? Hur många skulle du räkna som dina riktiga vänner? Om du är 18, röker du eller snusar? Har du smakat Maraboue Vinter, isf var den god? Funderar på att köpa den och smaka. Puss & Kram Hanna Gali

2009-11-15 @ 07:13:57

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback