veckans lyckokänsla

Åh, man svävar på moln när allting fungerar som det ska i ridningen!
I onsdags red jag för Sissi Lilja, privat. Sätter mer press och får nya mål för varje gång och sist kom vi verkligen över tröskeln för att få honom att släppa så pass i vänster att han gör en hyffsad vänster sluta. Genom att jobba i galopp och samla i hörnet, ut ur hörnet mot mitten rida sluta i galopp, när man når mitten, X, så flyttar man på medellinjen rakt mot domaren i öppna istället och sedan ut i samma varv igen på en 10m volt och börja om. På bara 20 minuter fattade han vad det handlade om i onsdags och sedan gick det helt okey i traven också i vänstervarv.
Idag var första gången jag red dressyr på riktigt sedan då och gjorde lite samma övningar och poff så fattade han direkt och gjorde ännu ett snäppet bättre vänster sluta i trav. Det bara klickar för oss ibland (; Om man bara alltid kunde få den känslan. Införskaffandet av kandar är planerat att göras denna månad. Sedan är det bara börja öva inför Division 1 i dressy i vår. LA:6.. Spännande kan jag lova!

Imorgon ska jag hjälpa Petra att hoppa Pilgrim igen, alltid lika skojigt! Roligt att hjälpa när Petra fattar vad jag menar på 5 minuter och man ser resultat på Pigges hoppning och markarbete direkt. 2 "lektioner" har jag hjälpt till och båda gångerna har det klickat rejält för de också. Får se hur det går imorgon för de (;

Nu laddar vi upp för en glad söndagskväll. Stark räk"coctail" till förrätt, fläskfilé med pepparsås och pommes. Sedan chips med dipp och godis och allt annat gott jag införskaffat. + 4 flaskor julmust, lite vaniljcola och massor redbull som jag INTE ska dricka av på kvällen. Gäller att hålla fingrarna i styr..


Blev en vinst på denna ritt, LB:2 söderköping (:

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback