moodkiller

Oooh jag är så trött på att ha ont nu.
Bygger ju tolerans som en missbrukare för Tradolan-skiten och dubbel dos mot vad jag ordinerades av läkaren gör knappt någon lindring alls längre. Samtidigt som det bara gör ondare hela tiden, vilket jag blev förvarnad om att det skulle göra i revbenen..
Sov 2h i fredags natt och sedan dess inte ett skit för det gör så ont så jag inte kan somna. Okey, jag vilar ändå och okey jag är van att inte sova, men att inte sova betyder bara fler timmar vaken med smärta och det är fan i mig ett helvete.
Trött på att få ångest. Fysiskt dåligt leder till psykiskt jobbigt och då kommer allt som jag alltid har jobbigt upp till ytan. Ångest över att bara ensam, ångest över skolan blir väntande, prestationsångest (i allt förutom ridningen), ångest över ALLT man kan ha ångest över nästan. Fungerar bra så länge det bara är mest tryckande, sen brister allt när det händer något och man får panik. Fick en mindre panikattack natten lördag/söndag, är väl tur att jag hade så ont i ryggen så att jag inte kan stressa upp mig så mycket att jag inte vet vad jag gör.

Imorgon SKA jag rida, har inget val om jag ska kunna tävla den 20 och 21. Får be mamma om hjälp med att kratsa hovar och lägga upp sadeln och alt annat som kräver för mycket rygg.
Klarar jag att rida så tävlar Pizzo dressyren i Gottlösa LB:2 och LA:3 på lördagen den 20, ena omgången av KMet. Andra omgången var ju den jag missade nu i helgen pga skadan, men startar för skojs skull ändå.
Den 21 är det Eken regionalhoppning, startar 100 och 110 klasserna avd. A. Både Disa/Dansa och Ida/Acina ska dit då så det blir kul om det blir av för min del! Efter det så är det fälttävlansclinic som vi skulle försöka hinna till (:

Tillfällig tävlingsplanering

20/2 - Dressyren med Pizzo om ryggen mår bra, LB:2 och LA:3
21/2 - Eken regionala oppning med Daikin om ryggen mår bra, 100 och 110 klasserna, avd. A.
7/3 - Lokal dressyr i Mjölby med Pizzo, LA:1 och LA:4.
14/3 - Regional hopptävling med Daikin, LFK. 100 och 110 klasserna, avd. A.
21/3 - Lokal dressyr, Väderstad (i Gottlösa) med Pizzo, LB:1 och LA:1.

Funderar sedan på

28/3 - Regional/lokal dressyrtävling i Eken med Pizzo, LA:3 och LA:6.
4/4 - Lokal hoppning med Daikin i Kinda, 100 och 110 avd. A.
ELLER
2-4/4 - Lokal/regional hopptävling Vikbolandet med Daikin, ingen propp ännu, är det utomhus så eventuellt 110 avd. A och 120 avd. B, om det finns.

Resten är oklart eftersom det är dåligt om proppar (:

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback