OH! CRAP!

Måste lätta lite på hjärtat. Hjärnan kokar över av tankar på mig vareviga dag..

På söndag är det alltså Alla Hjärtans Dag.

Har lite blandade känslor för det. En del av mig (den största delen) vill bara running down the streets screaming fuck the world och klä mig i svart, sminka mig svart och hårt, lägga in arg musik i iPoden och sätta mig på stan och kasta ägg på alla kärlekspar. Och nej, inte av avundsjuka på alla som har någon de är kär i.
Den mindre delen av mig vill bara köpa så mycket Alla-Hjärtans-Dag-chockad som det finns, klä mig i något sött rött och krypa upp i soffan och gråta stilla medans jag tänker "why me..? What if..?".

Alternativet är att skaffa mig en egen date och låtsas vara ett kärleks-barn. Men något med hela den här dagen får mig att bara tycka kärlek är överskattat. Vilket det nog egentligen är i vissa tillfällen, och grovt underskattat i andra tillfället. Men jag förstår mig ändå inte på det där med dejtning, och det vore väl dumt att krossa någon liten krakes hjärta på just den dagen av alla dagar?
Haha, ondskan i mig fick det nästan som plan nu när jag väl tänkte på det.. Kanske borde bjuda ut någon av de jag verkligen avskyr i tysthet och sedan bara förstöra hela dagen för denne? Fast det vore nog under min värdighet att ens låtsas som jag gillar någon jag egentligen önskar inte fanns. Går inte, blir kortslutning i hjärnan på mig om jag försöker vara trevlig mot folk jag avskyr. Tur att man har kontrollen att inte slå de man endast ogillar, hade blivit väldigt många jobbiga situationer och oftast vinner man på att inte tappa kontrollen..

Jag ska sluta fundera på sånt trams nu.

Det finns inget bättre än djur, utan att låta som en kärring med 78 katter hemma nu.
Men deras kärlek är villkorslös, vad kan vara finare än det?

Kan förresten tillägga på mitt förra ledsama inlägg att skadorna inte slutade där.
Upptäckte ett stort sår inne i munnen där jag måste bitit mig när jag ramlade och lyckades peta på tills det blödde. Sedan halkade jag i stallet och slog sönder halva knät, helvete. För att sedan ha en häst på över 600kg ståendes på min tå utan minsta lust att flytta på sig under en hel evighet (okey kanske var typ 30 sekunder men det KÄNDES längre!). Kommer hem och funderar lite samtidigt som jag sitter med en kniv i munnen, bara för att lyckas trycka uppden rätt i gommen så det störtblöder där också. Efter det har det varit lugnt med skador, endast min jävla spänningshuvudvärk som dykt upp igen.
Måste. Sluta. Bita. Ihop. Käkarna. FÖRIHELVETE.

Nu ska jag se klart skräckfilmen, mysigt (:

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback