SMÄRTA

Igår, torsdag så red jag Piggelin, Petras polle som gick super! Till och med Larsa sa det och då ska man ta åt sig
(;

Därefter hoppade jag Pizzo, tyvärr bråkade vi lite om snön vid ingången tills han blev megastressad och skenade som back in the days över hindret jag tänkte hoppa fram på, tog ett bra tag och mycket kämpande och tillslut lugnade han ned sig tillräckligt för att hoppa 1 hinder i galopp och resten av övningarna jag tänkt mig i trav. Rätt stolt att han ändå gick från totalt galen till helt klart godkänt lugnt för att vara honom!
Efter snabbhoppade jag Daiko lite, skulle ta några språng inför Anna Emanuelsson träningen vi skulle varit med i nu i helgen, han kändes lite trött och det syns (mamma filmade, lägger upp lite imorgon). Men vi tog ändå och hoppade en bana på från 1,10-1,30 och han hoppar fint, även om han var trött redan från början. Ökade havren lite efter det (:
Kom hem, somnade 18.30 efter att Josse varit här och käkat mat med mig, sov fram till 12.30!!!!!!!! Okey var vaken 30 min x 3 under natten, men ändå! Var imponerade nu, inte ofta jag sover!

Dagens ridpass blev inte som beräknat däremot, startade framridningen med att Pizzo blev livrädd och skenade mot väggen där han tvärvände och lämnade mig i sargen.. Och som Sollas fina sarg är halv så slog jag mig rätt så fint, utan hjälm hade jag nog kunnat tacka för mig. Så landade med huvudet i sargen och med hela vänsterarm + rygg i telefonstolparna under.
Tog och stannade förbi X antal timmar på akuten för skicktröntgen av bäcken, ryggrad, nacke och huvud. Vanlig röntgen av lungor och revben. Hade en jävla tur som klarade mig med "bara" mörbultade. Ingen ridning på ett par dagar, går runt och leker missbrukare med skitfina smärtstillande istället. Kan nästan gå utan att gråta när jag käkar de (;

Är väck som fan, så nu ska jag nog bara lägga mig ned.

Oh! Med andra ord inställd tävling och Anna Emanuelsson.. Attans!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback