Hopp-torsdag!

När jag väl skulle kunnat somna (runt 11.30 på dagen) så kände jag ingen mening med det, hoppas det kan betyda att jag får sova i natt istället?

Kom till stallet relativt tidigt. Skulle hinna hoppa båda pollarna innan träningarna började (:

Lilla D tog det bra, var lite dum i början och blev lite stark någon gång. Vilket han fick känna på i en rejäl rivning. Därfter räddade han oss i en OMÖJLIG situation, förstår inte hur det gick till.
Kom på kort sväng på ett räcke på 1,15m. Han funderar på att lägga in ett extrasprång men verkar tänka för länge (?) och inser att han nästan kraschar i hindret. Då MITT i ett galoppsprång när han precis skulle sätta ned framhovarna mitt i hindret så hoppar han rätt upp och skjuter ifrån med bakbenen istället för att sätta ned framhovarna? Tog oss över med marginal så det räckte och blev över. Förstår inte hur det gick till.. Eller att jag satt kvar.
Avslutade med en liten bana upp till 1,20m och han var superfin då.
Typisk jag-hoppar-bättre-ju-högre-det-är-häst.

Mitt mellan hästarna så skulle Petra och Pilgrim hoppa lite också, mer än nöjd av deras insats (: (http://petrajohansson1.blogspot.com/)

Där efter Pizzos tur. Han insåg direkt att det var hoppning på schemat så vi krånglade inte så mycket utan bara fick upp värmen lite innan vi började hoppa. Tog ett minilitet plank med fet kråksprång över, han är ju rädd för plank - "ju bastantare ju mer att slå i därför springer jag fort över de så att jag slipper vara nära det i onödan" är hans tanke.
Tog och gick till ett litet räcke och travhoppade några varv istället, fortsatte i galopp också. Jätteduktig. Drog bara iväg en enda gång, alla andra gånger lyssnade han på förhållningen. Okey, visst han öker farten lite innan även när han lyssnar på förhållningen men det har jag inget emot när han är så pass lugn efteråt.
Tog även en 5,5a i trav och en kombination oxer-1språng-oxer i trav och nöjde oss sedan. Hinderhöjd är som mest ca 90cm (räcke, oxrar ut).

Har några små små filmsnuttar, lägger upp de bästa av de. Petra som filmade med sin mobil = inte direkt HQ. Men "man fattar galoppen". Hehe.. Bättre än inget (:

Lovar att filma ordentligt någon gång så man verkligen ser hur duktig kan blivit (:

Gilla här i sista filmen att jag säger "ajajajajaj AJ , BRA!"

Hehe, min axel tyckte inte det var så populärt med vänstersväng nämligen. Den är totalt svullen, öm och rörelsehindrad just nu, "by the way".


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback