Inviger..

.. sista dagen här med en "nyårs blogglista". Av ren anledning att jag är sjukt uttråkad. I natt blir det inget sova av, om 4h ska jag och mor gå 1,5-2 timmars morgonpromenad på stranden.
Därefter har vi jättelunch här hemma i huset för hela "stora familjen". Vill säga jag, mor, far, Ludvig, Marlene, Carlos, Sandra, Harry, Hanna, dumma-jävla-gå-och-dö-Richard (i detta fallet är det okey att svära, kära barn). Blir säkert otroligt trevligt,
Varesig folk vill gå hem eller inte så ska jag ned till stranden efter lunchen och bada och ta en adjö-strand-drink. Följt av middag någonstans, och en tripp ned på stranden om vi hinner efter det innann taxin taxar oss till flygplatsen.

Och sedan bär det av hem igen. Fortfarande TAP och SJ vi åker med, så vi får ännu en gång be till gud att vi kommer hem levande.

Okey, här kommer "min" lista. Och för er som har brottom någonstans så bjuder jag på någon bild i slutet av inlägget så att ni inte kikade in förjäves.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åkte till båten i Turkiet, istället för Kroatien för första gången!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Har aldrig haft nyårslöften i hela mitt liv så, nej.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Emilia och Adell fick en riktigt liten sötnos vid namn Olivia <3

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Ninnie. Stod väl inte direkt nära de senare åren men tidigare. Min gammelfaster <3 RIP

5. Vilka länder besökte du?
Öhm, i år blev det nog bara Turkiet och Brasilien (uppenbarligen). Sålänge vi inte räknar mellanlandningarna i Danmark och Portugal.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Är det nu man ska klistra in en hel önskelista på 37 sidor?

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
1 maj. Då vi hämtade "lilla D"!

8. Vad var din största framgång 2009?
Hästarna helt klart, nyfunna vänner och att jag överhuvudtaget överlevt skiten.

9. Största misstaget?
Inga kommentarer.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag är väl alltid sjuk och skadad tycker jag? Gått på kryckor hit och dit.

11. Bästa köpet?
Lilla D, aka Daikin!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Det undrar jag med. Mina pengar bara försvinner.. Men om man räknar med päronens sponsring så är det väl hästarna, som alltid.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Absolut! (:

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Ingen särskild skulle jag säga!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mer ledsen.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit starkare psykiskt, orkat plugga. Inte direkt något jag VALT att inte ha gjort, menmen.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Bråkat med folk..

18. Hur tillbringade du julen 2009?
Om vi tänker den 24e så satt jag här i Brasilien och bråkade med mor och far. Här firar man den 25e, och då var jag på stor jul-lunch hos Ludvig och Marlene! Därefter stranden.

19. Blev du kär under 2009?
Det var jag redan.

20. Favorittidning?
Tidning? Får ingen tidning.. Och nyheter finns ju på ínternet.

21. Favoritprogram på TV?
Är inget vidare duktig på att följa serier och annat, så får väl säga "allt som roat mig".

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar? Hm nej.

23. Bästa boken du läste i år?
Jag har nog faktiskt inte läst någon bok i år?

24. Största musikaliska upptäckten?
Ingen aning! Så mycket nytt, så mycket bra!

25. Något du önskade dig och fick?
Yes, systemkamera i födelsedagspresent!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Inga materiella ting!

27. Årets bästa film?
Har för svårt för att bestämma mig..

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Vaknade med min dåvarande pojkvän, åt tårta i trädgården, fick paket och levde vidare som vilken dag som helst.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kunde haft kvar min pojkvän.

30. Vad fick dig att må bra?
Hästar, hundar, familj och dåvarande pojkvän.



Me talking to my dad.


Jag ser måttligt road ut när mor: "jennifer leeeee då, jag ska ju ta kort!!"
Nä, jag vill inte le!


Kommentarer
Postat av: rasmuuuuus

haha gilla sista bilden hahahah

2010-01-09 @ 11:44:34
Postat av: Josse

hahah du ser dryg ut på sista bilden.



MEN FAN vad jag längtar tills du kommer hem, har lite grejer att berätta, du kommer döööö, HAHA ;)

2010-01-09 @ 12:29:24
URL: http://smellsfunny.blogg.se/
Postat av: Tina

Tack=) hehe.



2010-01-11 @ 06:00:17
URL: http://tinasofi.blogg.se/
Postat av: Tina

Tack=) hehe.



2010-01-11 @ 06:00:31
URL: http://tinasofi.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback