Musmatta? Det heter väl trosskydd?!

Hallåhallå!

Glömde skriva igår att Pizzo äntligen släppte efter till 100% i sin svåra sida, UNDERBART! Han fick ta i ordentligt, inte ofta han blir svettig men lite blöt blev han allt (; Så kan tänka mig att han hade träningsvärk idag, blev en relativt kort men intensiv dressyrgenomgång för att se om det bara var en tillfällighet att han släppte efter igår. Men han var helt jämn i handen redan från början, på 3-4 varv hade han släppt igenom den svåra sidan och efter ett tag så var han även lätt i handen och klev på med sånt sving mamma aldrig sett han ha förut (: Känns SÅ bra! Imorgon är det Sissi Lilja, då får jag visa upp vad duktig plutten blivit.

Lilla D (aka. Daikin) gick även han fint igår även om han behövde lite tillsägelser ibland, idag blev en kort och intensiv ridtur även för honom och han var lätt och fin i handen, precis vad jag försökt att få honom. Man märker hur mycket muskler han tappat för när han börjar jobba bra i galoppen så flåsar han verkligen som en idiot!

Sov inget inatt, drog ut på äventyr istället och sedan inväntade jag stalldags. Petra hämtade mig runt 12.30 och så hjälpte jag henne att hoppa sin häst, gick bra men han hade inte mycket ork efter sin vintervila. Därefter tog jag hand om mina hästar, åkte hem, åt nyss middag och nu ska jag försöka mig på att sova. Skulle inte sitta fel! (!!)
Blev mycket hästsnack nu, men det är ju också allt som hänt idag och jag är för trött för att fundera på annat.

Nighty night, don't let the bedbugs bite!

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback