SOVIT! (!!)

Igår satte jag Daikin på plats och travhoppade Pizzo lite, superduktiga båda två. Speciellt galen-Pizzan var nog fin i 80-90% av sprången.
Han är så krävande att ALLT ska vara perfekt. Ha honom väl genomjobbad mellan varje språng, lägga honom lugn men stadig mot hindret, vara beredd att LUGNT styra bort från hindret om han börjar spänna sig (fungerar endast om man lyckas vara så lugn och känna i tid så att man kan lura honom att tanken redan från början var att vända bort), hålla stadigt omslut med benen och stadigt i munnen, vänta ut honom och se hur långt man kommer innan han tar fart/om han alls tar fart, sitta kvar när han hoppar 1m över krysset på 30cm, landa och ha samma benslut och stöd i tyglarna, absolut inte glappa med tygeln och absolut inte ta i tygeln bara hålla stödet så att han känner att man finns där.
Vänta efter hindret och om man gjort allting rätt så galopperar han lugnt i låg form efter 2 språng, har man gjort fel så är det bara låta honom springa vidare lite innan man får jobba 5min i nedsutten trav tills han tror det inte gäller hoppning längre. Och sedan börja om.

Och igår tog han det så pass bra att han tyckte det var roligt mesta tiden och tog sig tid att bralla lite efter hindrerna i början (; Då är jag lycklig!

Sedan blev det bums hem och käka lite lite, somnade i soffan vid 20 kanske, vaknade upp vid 00 och pysslade med datorn/TVn till halv 2, sedan sov jag i min säng och vaknade bara 3-4 gånger på hela natten fram tills nu 12 på dagen! Är fortfarande inte utvilad, ska nog försöka sussa lite till (: Äntligen sömn!

Med andra ord händer det inget speciellt för tillfället, har gått från att missbruka näsdukar till att missbruka morfinbaserad hostmedicin istället.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback