Preliminär tävlingsplanering.

Red både P och D på utebanan idag.
Pizzo är så otrolig att känna nu när han håller ihop kroppen direkt när man börjar rida, sätter under sig direkt. U gotta lööööööv it! Lite mer framåtbjudning kunde man önska, men dem har ju inte gått mycket senaste tider och sen värmen på det, klart att det är lite tungt för dom nu.
Daikin var också fin när jag började trava fram, och superfin i högergaloppen. Svarade super, både att galoppera nästintill på stället till att ta för sig - i en bärig form med bra bakben. Vänstergaloppen är hans största svaghet och därför också 1000 ggr jobbigare än vanligt idag, efter lite raceande så gick han på lite bättre och blev helt okey-fin mot slutet även där, gjorde dock inga jättesamlingar i det varvet. Han hade ganska dåligt med framåtbjudning, men sen så är han ju den sortens häst som lättare blir påverkad av värme och vila. Nöjd med honom ändå!

Nu är det däremot dags att börja rida lite hårdare igen, nu ska vi bli fit for fight för tävlingar igen. En liten preliminär tävlingsplanering fick jag till..
Den är väldigt väldigt preliminär, beror lite på hur det går, vilka som passar bäst i övrig planering, och med Pizzan och dressyrsadel, utlandsresor, osv osv osv..

Hoppningar, Daikin:

25/7 - Kinda 1,05 + 1,10
7/8 - Tollstad 1,15 + 1,20
(Turkiet 12 - 19 augusti)
Ev. 22/8 - NYRK 1,10 + 1,20
Eller
29/8 - Finspång 1,10 + 1,20
Ev. 4-5/9 - Åby - ingen prop.
19/9 - Brokind 1,10 + 1,20 (inomhus?!!!)
2/10 - Åtvidaberg 1,15 + 1,20
Dåligt med proppar sen.
Förutom detta så vill jag även att Daikin startar någon dressyr, någon/några LB:2 helst.


Dressyr, Pizzan - om han har sadel, eller kanske tidigare om jag får sadel tidigare (förhoppningsvis).

12/9 - Boxholm LB:2 + LA:4
18/9 - Söderköping LA:4 + MSV C:2 (DM)
10/10 - Eksjöorten LB:3 + LA:3
6/11 - Mjölby LA:1 + LA:3
21/11 - Örebro LA:4 + LA:6
Dåligt med proppar.
Förutom detta så ska han går några CR-hoppningar (70-100 iaf?), kanske även någon lokal om allting går så lugnt och fint som jag hoppas. (:


Sen är det många hål med proppar som sagt, så kanske byts ut lite här och där (;

Kommentarer
Postat av: isabella

svar: tack för tipset! Kanske inte syns så mycket på den bilden men min skänkel åker lätt fram :p

2010-07-15 @ 20:22:28
URL: http://isabellaf.se
Postat av: EQUILINE ~

Välkommen att titta in på min blogg om mig och min ponnys liv plus allt vad ridsporten innehåller!

2010-07-16 @ 13:23:52
URL: http://equiline.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback