Tråkigt.

Tråkigt att vara hemma och vara sjuk!
Så för min egen lust skull tänkte jag köra några listor, hästar + mig. Tjollahopp!



Namn: Vesuvius II
Född: 2002
Ras: KWPN
Kön: Val
e. Olivier
u. Bella
ue. Irco Polo
Mankhöjd: ca. 163 cm
Ursprung: Holland
Färg: Fux
Tecken: Bläs + vita strumpor fram + vit kronrand hö bak
Hoppresultat: Tävlad 120 i Holland som 5åring, startad 100 med mig.
Dressyrresultat: Aldrig startat tidigare, med mig tävlad LA:6. Placeringar och vinster t o m LA:1.
Högst hoppat hinder: 125 med mig, annat vet jag inte.
Hur är den i dressyren: Med mycket träning och i den takt han utvecklas så verkar inte MVS-klasser vara alls omöjligt nästa år. Tittig och spänner sig lätt, blir väldigt fin varje pass - bara en fråga om hur lång tid som krävs.
Hur är den i hoppning: Förr alltid stressad, rädd - skenade. Nu pigg och sällan stressad efter mycket arbete, supersnabb i benen och superfin teknik (plus för bakbenen). Allt handlar om kontrollen..
Hur är den att rida ut på: Pigg och glad, minst sagt. Larvar sig för småsaker annars bara trevlig, enligt mig iaf.
Hur är den i stallet: Som en hund! För mig lätthanterad, stressar lättare upp sig med andra. Alltid på sin vakt.
Hur är den på tävling: Supercool på marken, alert och glad. Tittig, framåt och kan bli lite väl framåt..
Sadel: Har just nu ingen passande dressyrsadel (ska ju specialbeställa en med hoppunderrede), innan Knights. Hoppsadel har jag haft Farmland tills nyligen, nu Santa Cruiz.
Träns: Farmland i hoppningen, pullargrimma och 3delat bett med fasta ringar.
I dressyren vet jag inte vilket märke det är sådär på rak arm, något dyrare som hållt superbra, 3delat bett med lösa ringar. Kandar från Stübben; Electra.
Benskydd/Benlindor: Senkydd från Eskadron, vita dressyrdamasker och ett 10+ antal olika par lindor.
Avkommor: Den dagen valacker kan så! (;



Namn: Daikin van sint Paulus
Född: 2003
Ras: BWP
Kön: Val
e. Kashmir van Schuttershof
u. Orkar inte hämta passet och kolla efter (;
ue. Concorde
Mankhöjd: ca. 173-175 cm
Ursprung: Belgien
Färg: Fux
Tecken: Bläs + vita bak
Hoppresultat: Aldrig tävlad innan mig, gått 115 med bra resultat.
Dressyrresultat: Aldrig tävlad, ska snart starta.
Högst hoppat hinder: 135 med mig, annat vet jag inte.
Hur är den i dressyren: Än så länge inte riktigt utbildad, var inget att direkt se på när han köptes.. Nu är han väl redo för LB klasser och till slutet av året även någon LA:1a kanske. Stadig, inte riktigt förstått allting än med ökningar och skänkelvikning osv, men mycket bättre och jobbar vidare (:
Hur är den i hoppning: FIN! Stor häst men världens hopphjärta, älskar det och gör det i alla lägen (förutom på gräs som han är livrädd för) om han så ska hoppa stillastående genom en mur. Håller samma takt, dock inte musklad nog att orka hålla sig utan väldigt mycket jobb = blir lättlång, förr i alla fall. Hoppar med superfin teknik (med plus för ryggen).
Hur är den att rida ut på: Superfin, så fin så man lätt glömmer att han inte gjort så mycket i sitt liv så ibland glömmer man att även han kan vara lite tittig. (:
Hur är den i stallet: Suger på allting! Lämnar man något inom räckhåll så har han det i munnen sen (eller nergrävd i boxen..) och bara suger på den. Kelgris annars!
Hur är den på tävling: Precis som jag vill ha honom. Uppmärksam och intresserad, lagom på tårna och gör alltid sitt bästa. Växer några cm och tar för sig lite mer av sig själv. Tummen upp!
Sadel: Ska köpa en dressyrsadel för första gången inom någon månad. Har en Farmland hoppsadel till honom nu.
Träns: Ingen aning om vilka märken det är på dem, 3delat bet med lösa ringar.
Benskydd/Benlindor: Senskydd från Eskadron, boots bak vid hoppning.
Avkommor: Den dagen valacker kan så! (;


ALLMÄNT...
Namn: Jennifer Sofia Wressle
Piercingar: Bara hål i öronen, 1 i varje ;P
Tatueringar: Har mina planer.. Hemligt (;
Längd: 167 cm.
Skostorlek: Beror på skorna, mellan 36-38.
Hårfärg: Blond med kastanjebruna slingor.
Är du kär i någon: Näääää..
Önskar du att du bodde någon annanstans: Annan stad ja, eller eventuellt bara att byta ut 99,9% av alla som bor här. Men jag gillar vårt hus, läget, omgivningen, stallet osv.
Tänker du på självmord: Nej, möjligtvis lite på skämt nu när jag inte får äta ;P
Tycker andra att du är attraktiv: You tell me?
Vilket shampoo använder du: schwarzkopf.
Vilken parfym använder du: Ingen just nu, annars Puma Flowing.
Vad är du rädd för: Att göra folk jag älskar besvikna, att misslyckas med det viktigaste i livet, fötter, disktrasor och att sitta fast.
Gillar du att tvätta: Vet knappt hur man gör?
Gillar du Berg-och-Dalbana: Absolut :D


SENASTE...

Film du hyrde: Avatar.
Film du köpte: Foyle's war.
Låten du lyssnade på: Wavin' Flag.
Låten du hade på hjärnan: Waka Waka This Time For Africa.
Låten du laddade ner: Öhm.. Spotify?
Personen du ringde: Martin.
TV program du tittade på: Jerry Springer.
Personen du tänkte på: Hemligt (;


FAVORIT...

Mat: Kan inte välja. Men det skulle inte sitta fint med en fet löjromstoast, en fet T-benstek med pommes, lite sushi och sedan småätningssaker + onyttigheter just nu. Gärna allt på samma gång..
Låt: Kan inte bestämma mig..
Sak att göra: Skratta, äta, rida, snooza?
Sport: Ridsport, ishockey, fotboll och MMA.
Dryck: Redbull, öl.
Kläder: Stor t-shirt och några hotpantsshorts.
Film: Omöjligt att bestämma sig! Finns för mycket bra :D
Bil: Hm.. Samma som ovan.


ANTAL...

Gånger du varit kär: Kanske 4? Max.
Gånger ditt hjärta brustit: 1.
Hjärtan brustit på grund av dej: Det vetifan..
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Ett par gånger.
Ärr du har på kroppen: Väldigt många. Har en förmåga att slå mig.. ):


SENASTE...

Bok du läste: Är nog fortfarande A Long Way Down.. :P
Personen du fick mail av: Mig själv.
Personen du fick brev av: Banken.
Personen du fick sms av: Syster! :D
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Idag, t o m!


ÖVRIGT...

Vad har du gjort idag: Gnytt i sängen, snytt vid matbordet, gnytt i soffan.
Var det kul: Om jag gillar onödig smärta i flera veckor? Nej!!!!
Hur tidigt stiger du upp: Allt från 04-16?
Gillar du att slåss: Hähä, busslåss/jävlas - absolut. Annars så GILLAR jag det väl inte, ibland blir det bara så?
Vad ska du göra ikväll: Klia myggbett!!!!! ):

Är du seriös: Nästan alltid, men oftast på ett oseriöst sätt!
Vad är du allergisk mot: Gräspollen, laktos?
Var har du ont: Magen, läppen, revbenen/lungorna, benen, ryggen, nacken, huvudet.
Använder du hårspray: Någon gång i månaden kanske..?
Kan du stå på händer: Naä, men jag kan ju alltid försöka om jag får betalt.
Favorit serie: HIMYM, Skins, 2½men, SATC, Cougar Town .. Kanske några fler?


ÖVRIGT MER...

Salt eller socker: Massor utav båda :D
Gillar du ketchup: Nä, bara på korv om någon tvingar mig att äta korv.
Är du glad nu: Likgiltig, drar väl mot ledsen och irriterad.
Var du glad igår: Inte det minsta!
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja.
Vad dansar du till: Allting som får mig på det humöret :D
Stockholm är: Vackert, stressigt och dyrt.
Göteborg är: Långt borta och jag minns inget mer än deras flygplats och Liseberg.
Kan du sjunga: Ja, alla håller bara inte med mig..
Mer värt än guld: Ovillkorlig kärlek, familjen.
Spaghetti eller makaroner: Enligt mig så är "platt-spaghetti" = Pasta och inte spaghetti, så jag får väl säga makaroner.
Ett land jag helst vill besöka: Australien, England. I övrigt massor länder jag har varit i men oftast bara sett i några timmar..
Ska bli skoj: Att kunna äta igen, att ta studenten och körkort, att förhoppningsvis träffa folk jag saknar, att Petra åker med till Turkiet, att rida och utvecklas på olika sätt hela livet (:

Sparar till: Sparar inte, slösar!
Väntar på: Petra!
Pålägg som gäller: Käkar aldrig mackor.
Dagens dryck: Öl.


Kommentarer
Postat av: Matilda

SV: hehe den ser bättre ut än du bara gjort den =)



Tack så mycket btyder =)

2010-07-11 @ 10:04:18
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- En glimt av mitt hästliv :D

sv; Godmorgon! :)

Tack för din röst!



Anmäl gärna dig själv, läs mer här: http://satilaryttaren.blogg.se/2010/july/veckans-lasare-d.html

2010-07-11 @ 10:59:47
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Matilda

SV: Ne jag vet! jag brukar frysa lätt med, men denna sjö är helt underbar!! Jag älskar den och det är mysigare än vad bilderna visar :P

2010-07-11 @ 17:24:59
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha ja, ibland säckar man ihop totalt och sen nästa dag är man på topp igen... ;P



Kanske en korkad fråga men jag är inte helt inne på dressyrtermer, spårar=hästen följer med bakdelen i framdelens spår? :P

I så fall, nja... Jag vet i alla fall i höger varv (hans dåliga varv) så brukar han försöka att skjuta ut bakdelen och gå på snedden rak som en planka på volten, eller så skjuter han ut bogen. Men jag brukar försöka tänka på det och vara med med skänklarna så att han inte hinner fuska -Men jag lyckas aldrig riktigt göra tillräckligt för att han ska bli lösgjord, och då kan jag ändå traggla runt med bara uppvärmningsövningar ett helt ridpass... Det är det som är så jobbigt, vi kommer liksom aldrig förbi själva uppvärmningen för han blir aldrig riktigt uppvärmd och redo för dem riktiga övningarna... :/ I och med att han är så högrest och sänker ryggen så tycker jag att det känns obehagligt slitsamt att göra övningar när han inte är mjuk i kroppen, blir så statiskt liksom... :S

2010-07-14 @ 00:39:43
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback