Onsdag

Hallå hallå!

Igår hoppade jag och Pizzo det lilla krysset igen (ca. 60-70cm på mitten). Och vad fint det gick!
Brukar oftast hoppa mest i trav och något språng i galopp så att han håller sig lugn men igår tog jag hälften av sprången i galopp. Och han var så fin så! Gick jag in i en arbetsgalopp och gjorde små små förhållningar i varje språng när det var 4 språng kvar så gick han tillbaka till en nästan samlad galopp och hoppade det lugnt och fint utan att ta fart alls. Enda gången han klev av stort gjorde han i trav. (:
Man får väl vara extra imponerad att han var så lugn med tanke på att han vilade dagen innan.
Nu har jag bett min tränare starta honom en gång i hoppning, kanske blir fler ggr - beror på hur det går. Håller han sig på mattan så kanske det blir jag som startar nästa. Eftersom Siri verkar vara iväg på stora tävlingar varenda helg där lägsta klassen är 120 så får det nog bli en CR till att börja med, 120 är lite väl att ta i för en häst som inte tävlat hoppning på 2 år. (; Någon 90 - 100cm CR i slutet av juni nu hoppas jag på!

Idag ska jag/Daikin och Petra/Pilgrim hoppa lite inför tävlingen på lördag, sedan är det dressyrträning med Pizzo!


Ordeigerade bilder från LRS dressyren;


Kommentarer
Postat av: Matilda

SNYGGA BILDER!!

2010-06-09 @ 17:19:59
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Hahhahah du har så jäkla rätt! ;D(Y) Tjejen verkar allmänt bäng i bollen, har inte en aning om vad hon själv skriver och att hon dessutom verkar tro att jag ska ta åt mig av den oseriösa kommentaren?! :P Folk som inte skriver ut varken URL eller mail är oftast dem som försöker trycka ner en, men man kan ju minst sagt säga att hon misslyckas till 100%, haha... xD

2010-06-15 @ 00:06:10
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback