Fullt upp!

Hähä, har man fullt upp och är lat med bloggen så blir det så.

Kort och gott:

Lördagen med Pizzos tävling gick skit, han drog skenrunda istället och bockade mm. (visade sig att det var sadeln som låg och tryckte så han fick ont, fixat det nu och det är som det bör nu). Slutade trots det över 60% i båda klasserna.
Som tur var dokumenterades det inte med filmer..

Söndagen, regional hoppning Daikin i LFK. 1 meter rundan var nog ful som fan (ingen film) men gav utdelning, blev en 3a placering! WIIIIIIE!
1,10 klassen så blev det en dålig sväng in till 4an och jag fick väldigt långa tyglar efter den, därefter fick vi ett missförstånd in i kombinationen och rev A. Får ta det mest på mig själv. Bröt av efter kombinationen för att få tillbaka balansen och kontrollen och ett bra sista språng. Är nöjd med rundan trots allt. Och den finns på film längre ner (:

Därefter har jag haft ut hon som kollar sadlarna. Pizzans dressyr byter vi in mot en likadan fast med vid bom, har lånat den i en vecka nu och den fungerar finfint! Hans hoppsadel byter jag in mot någon annan nu i veckan eller nästa, den var så pass trång att hon inte ens kan få ut den så mycket som det behövs. Daikins sadel behöver bara stoppas om, sedan han var ojämn i ryggen så blev trycket annorlunda så den gled åt sidan och därför har den blivit ojämn i stoppningen och den glider någon cm till vänster nu innan den stoppas om i veckan.

Sedan var det träningar, Sissi Lilja och Annette Solmell och lite egen hoppning.
I helgen var det tävling igen!

Pizzan Lokal LB:1 och LA:1. Är TOTALT missnöjd med LB:1an, inte för att Pizzan misskötte sig utan för att någon kärringjävel inte kunde hålla koll på sin hund osv så att han blev rädd och störd. Rätt många misstag tack vare det.
Räckte till 65,517 % och en 3a placering trots det.
LA:1an är jag mer nöjd med Pizzans insats med tanke på hur spänd han var eftersom det redan varit läskigt där inne, mindre nöjd med poängen. Snål domare tycker jag!
Slutade på 61,579% och även där en 3a placering.
Båda de starterna finns på film här.

LFK, 110cm. Daikin.

 

Pizzan, Väderstad. LA:1, 3a placering.

 

Pizzan, Väderstad. LB:1, 3a placering.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback