Tvingad att blogga av Tove..

Tove tycker jag bloggar för lite, och för lite bilder/filmer osv, och borde bry mig om att fixa bloggen.. Men det känns ju inte så viktigt att göra den snygg när allt jag skriver är trams och hästsaker någon gång i veckan just nu?

Meeeeen i riktig bloggtjejs-anda á la "jag satsar på en mille läsare om dagen endast genom att skriva hur förjävlig jag är och vad jag gör om dagarna", så tänkte jag dra ännu ett sådant ointressant inlägg: "Vad som hänt i detalj med en bild på mig nu".

Here I go..

Lördag var som sagt en trevlig fest hos Petra-plutten. Kom inte riktigt hela vägen hem därifrån, inte mig emot, man sover ju underbart med sällskap! (Har jag berättat om min idé med att sätta ut kontaktannonser om personlig nattebjörn så att man alltid har någon som håller om när man ska sussa?)
Startade alltså söndagen med att vakna "hos främmande" - utan att kunna andas. Vacker med sprayat hår i en äckelklump i nacken och med världens förkyldning så tog jag mig hem, utan jacka.
Hade bestämt fått för mig att jag glömde den redan hos Petra men dumförklarade mig väl istället med att åka hem utan fast den fanns där jag åkte från.. I could care less!

Hemkommen var man pigg som ett litet troll som hittat löss hos grannen och dundrade på med partymusik och mat i hela-laget-runt-stil. Ingen baksmälla här inte!
Det bar av till stallet, lillgubben P skulle gå dressyrpass för Annette Solmell - gick helt underbart!
Svävade hem som på moln, satte mig i soffan och insåg hur omöjligt håret kommer vara att trassla ut. Beslutade mig för att inte ens försöka. Det är mer än okey att se skit ut en dagen-efter-söndag, det bevisade jag redan när jag vaknade. (Förlåt om man skrämde livet ut sovpartnern genom att se ut som en söndertuggad uggla på morgonen där)
Spenderade resten av söndagen till min vardagliga syssla - hetsätning, aka tröstätning.

Sov några timmar, sedan tog mig några timmar att först med en utredningsborste få håret någorlunda kontrollerat. Sedan vanlig borste, sedan hårtvätt, sedan 24liter balsam och sedan lämna hårinpackning i - som fortfarande sitter i. Värt att veta är att hjälmen knappt gick på på söndagen där då håret fick stå hur det ville..
Mor och jag skjutsade far min till flyget, glidaren åker till Brasilien i 2 veckor nu. Vi ska tydligen sälja 2 tomter där och då passar han på att ta semester samtidigt, tack för att du frågade om man ville följa med förresten. Sol hade ju absolut suttit fel nu..
Stallet, P gick underbart och mamma red D.
Kommer hem, Oscar och syster sitter och grubblar i soffan. Vi ser film, skrattar och allt därmellan.
Fortsätter, en film till.
Mat..
Mat..
Mat..
Mat.

Nu sitter jag och käka flingor direkt ur paketet, mjukisbyxor och BH (varmt med mer på när man har laptopen i knät i några timmar samtidigt som man FLITIGT äter). Känner mig gravid, magen är svullen och står rätt ut, förstår hur oemotståndlig man måste vara nu.

Hm, ja. Önskar att man kunde säga att man är engagerad i inlägget. Men jag tror jag satsar på att vara så tråkig som möjligt idag istället, känner som om det ligger närmare till hands.



Mycket coolare kan man ju inte bli en måndagsnatt.
Och som ni ser står håret fortfarande åt alla möjliga håll och kanter..
TOVE: Happy now, eh?

Kommentarer
Postat av: tove

JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLIGT NÖJD! THANKS JU!

2010-03-09 @ 02:30:42

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback