Avbokar tävlingar + Bilder Heda 120

Får tyvärr avboka hopptävlingen imorgon och dressyrdebuten den 17/10 för Daikin, dessutom halkan jag skulle kört på måndag, istället blir det akutröntgen av Daikins ben på måndag med förmodad fraktur på griffelben. Stackars Lille D står på boxvila över helgen med morfin, penicillin, antiinflammatoriskt och jättebandagerat ben.
Har vi tur är det "bara" en jättesmäll och ett djupt sår enda in till skenbenet och lite vila kan fia det, i värsta fall fraktur på griffelbenet. SOM TUR ÄR är griffelbenet inget "viktigt" ben, utan sitter löst och kan lätt opereras bort utan några men i framtiden. Dock är det såklart inte kul att behöva lägga ned hästen och operera bort benet, med massor mediciner och konvalecent på minst 3v.
Är glad att det inte var skenbenet som fick ta smällen. Och från och med nu får vi vackert betala några hundra extra i hyra för att få skydd-påsättning på Daikin varje dag till hagen, rejält ska det vara med - fälttävlansskydd som täcker bra och sedan korta boots på det, inte ens skråma ska han ha.
Nu räcker det med sår och hältor, tack!



Hittade två bilder på Daikin och mig från Hedas 120, tror dock inte det är dem jag skulle få av tjejen - de här ligger på picasa via deras hemsida och det fanns bara 2 från 120, inga från 110 på oss. Synd att vi bara fastande på bild över räcken, oxrar blir ju mycket snyggare.. Jag hoppas att hon tjejen Eve bad fota fick med oss på oxrar med.. (;

Jättefina bilder iaf, gillar den undre! (:


Kommentarer
Postat av: malin

liten uppmuntran..

min ponny hade AV griffelbenet i våras, några veckors vila så var hon helt återställd. inga men sen dess heller, ett litet överben bara:)

2010-10-02 @ 09:05:48
URL: http://fredriksbergsagnes.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Snygga bilder! :)

2010-10-13 @ 22:49:22
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback