Film: hoppning Pizzan

Var hos Siri och hoppade Pizzan i lördags, bara passade på att låna ridhuset när hon var utomlands. Och ja, han gick superbra. Bättre än någonsin! Inte ett enda misstag, inget. (:

Har satt ihop en liten filmsnutt, det är inte alla språng och min lilla bana på ca 4 hinder kom inte heller med för hur filmpositionen var. Men det är vad vi gjorde iaf, hoppade fram på ett kryss några ggr i båda varv, gjorde det till ett litet ca 70cm räcke, hoppade oxrarna på ca 80cm ett par ggr och en liten bana av dessa. Därefter höjde jag upp ena oxern till 100cm och tog 2 ggr, mer var det inte!
Dumt att göra för mycket varje gång nu när han är så fin - bättre att han får gå och bara lalla-runt lite och känna sig nöjd. Även om jag hade 0 tendenser till att han ökade hastigheten ju mer jag hoppade. (: Totalt hoppade vi väl 20 språng, +/- ..


 


Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig! - vinn biljetter till gbg horse show

precis! det är ju dessvärre alltför ofta man ser framför allt små barn på ponnytävlingar som betslar upp sina hästar ordentligt, och då fattar man inte till vilken anledning, för det är inte sjysst för hästen!

2010-10-29 @ 13:56:02
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Det var en riktigt bra förklaring, har tänkt på den mycket när jag ridit de senaste dagarna! :P

2010-11-02 @ 10:36:21
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback