Föl-Daikin!

Först och främst; nu är Daikin röntgad och som tur var så har han ingen fraktur utan en rejäl (!!) benhinneinflammation på skenbenet. Återbesök nästa onsdag och förhoppningsvis så är det borta då och bara att vänta ut hältan. (:


Häromdagen fick jag en väldigt trevlig överraskning! Okänd person som ville lägga till mig på facebook, kikade bara lite snabbt och tänkte neka då jag inte kände igen namnet på personen, som dessutom är från Belgien. Sen läste jag av ren slump hennes "förfrågnings-text" där hon hade skrivit och frågat om jag var ägare till Daikin och att hon var hans uppfödare!
Blev jätteglad, accepterade och skickade ett mail med lite info om honom nu och en länk med massor bilder till henne. Fick svar och kvinnan som är jättetrevlig och söt, la upp en massa föl + 2åringsbilder på Daikin till mig! :D Nu ska vi försöka spåra vad som hände mellan han var 2 och 6 år, då vi inte har någon koll från något håll om mer än så, jag vet att han varit i Danmark en sväng but that's all.


Här är en länk på bilderna jag fick; en liten varning till känsliga är väl att de första 3 bilderna behöver ni inte klicka på om ni inte faktiskt vill se honom födas! (;
Bilden när han löshoppas är från någon form av 2-åringstest i Belgien, en tävling där han kom 5a av 40 hästar med bara 3 poäng mindre än vinnaren (81 vs. 84 poäng)

http://picasaweb.google.com/104733279376843356979/DaikinFolis


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha brukar inte vara vidskeplig, men detta kanske kan ändra på det ;)



tack! tror jag blir bra om ett par dagar för det känns lite bättre idag :)

2010-10-04 @ 15:00:31
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

från mig *

2010-10-04 @ 15:00:44
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig! - vinn biljetter till gbg horse show

jag har inte gjort det än, men det är nog något jag bör prova, iaf på söndag ;)

2010-10-07 @ 14:15:09
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback