Tävling 17/10-10

Pizzan var ute på sin första start på ca. 6 månder, inomhus LB:1 + LA:1 hos MORF och ja. Skit! Är allt jag har att säga. Inomhus är han ALLTID svår som fan och hoppar mest som allt undan för ljusfläckar och hovavtryck på fel ställen osv. Så även denna gång.

LB:1 är jag supernöjd med 2 saker: Första är formen, han höll verkligen ihop kroppen och blev maffig och fin i formen, istället för hög och spänd som han lätt blir. För det andra så min mellantrav! Han brukar ju alltid dra iväg för att han vet vad som väntar på diagonalerna, och går då oftast in i en ökad trav istället för mellantrav, dessutom kan han då få en taktstörning av att jag försöker hålla tillbaka honom. Denna gång satte han fart 3 steg men innan han kom upp i en ökad trav så kunde jag faktiskt balansera av honom. (:
Tyvärr hade vi 5 stora missar + en "felridning" för en volt jag fick lägga när han skenade sista biten i ökade galoppen och planerade att hoppa staketet eller något.

LA:1 är jag nöjd med 1 sak: Ökade skritten. Han blir lätt springig och kort i stegen när han är spänd och det syns endast i skritten. Denna gång, trots spändheten var på max och det fanns mycket att titta på så var han så genomarbetad och fin att han faktiskt trampade över riktigt bra och fick en 7a (ligger oftast på 6or på ökade skritten, fått någon 7a innan).
Däremot så var det här en katastrofstart för oss där jag faktiskt tänkte utgå frivilligt efter ett par moment. Det var ljus över hela medellinjen och framför domaren och då blir han ju helknäpp. Fel gångart hit och fel gångart dit, ska inte gå förbi, kan inte öka för att han hoppar ljusstrimman då, kan inte göra förvända och skänkelvikningen bra för att han ska tränga från ljuset osv. Hade som jag tror 5 moment där han INTE fick avdrag för hur jag fick rida pga. ljuset som kom in. Dessa var 4 st 7or och en 6a. 7orna var 3 stpå kofficient2-moment vilket gav oss en del då.

Landade nog på 58,något + 57,något. Synd på misstagen då han har en given placering i varje klass på den här nivån annars! Ett grattis till Ida som tog en vit rosett i LBn iaf!



Lite bilder från framridningen:


Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig! - vinn biljetter till gbg horse show

ja precis! jag provade i galopp på boppen och han är ju känslig och byter lätt, men han gjorde iaf inte det :)



fin han ser ut på bilderna! :)

2010-10-25 @ 15:08:19
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Sabina Borenius- Vinn biljetter till Göteborg Horse Show

Måste säga att han blir himla fin på bild! Ser bra ut på bilderna :)

2010-11-07 @ 20:00:28
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback