Helgens tävling + hoppning för Siri.

Jag har visst heeeelt glömt bort att uppdatera om tävlingen i lördags!

I lördags var jag och Daikin på Hedas regionala hopptävling och hoppade 110 + 120. Tyvärr glömde jag kameran hemma och har inga bilder därifrån. Otur eftersom han aldrig gått bättre! Däremot var Eve där och tävlade Berta också och kände en av de som stod på banan, så iallafall 120n skulle hon som de kände försöka fota mig och Daikin. Hoppas att det blev något och att jag får de skickade sen.

Såhär gick det!

110: Han har aldrig gått bättre på tävling, hoppade jättefint och stort, hittade alla distanser och hade en sånt jämt fint flyt som bara går. Tyvärr så var det en oxer i slite uppförsbacke som han blev lite ställd (?) av och kröp intill och därför rev. = 4 fel i grundomgången. Lite surt är det då det kändes som om vi hade en bra chans till placeringar annars då det var placeringar på 0+8 fel med rätt dålig tid och han aldrig brukar riva mer än ett hinder. Men nöjd är jag absolut!

120: I 120 var han exakt lika fin, om inte finare! Hade ett lite övertempo hela tiden, men fortfarande jämt och fint. Hoppade ännu större och lyssnade och var verligen uppmärksam på allt jag gjorde. Så uppmärksam så att när jag försökte få ihop honom inför en kombination räcke-oxer i nedförsbacke så bröt han av till trav i 0,5steg 2 galoppsprång innan. Blev så paff så tryckte bara på som fan och han hoppade kombinationen superfint. Oturligt nog så rev vi exakt samma hinder som i 110n i denna grundomgång också. Den här gången var det riktigt tydligt, vände upp och han stelnade till i språnget och sedan kröp intill. = 4 fel. Hoppas på snygga bilder från tjejen på banan nu, för han hoppade verkligen hus de flesta sprången!

Tycker det här är den bästa tävlingen vi gjort hittills, har jag det här flytet och den här kontrollen så kommer efrarenheten av några fler starter, för både Daikin och mig, göra så att det blir riktigt bra och förhoppningsvis 130  nästa höst!

----

Igår bar det av till Siri för hoppträning av Daikin. Han var riktigt fin på den lägre höjden, gick perfekt. Gjorde några riktigt svåra svängar på framhoppningen som han tog jättefint, han är verkligen lättsvängd nu. När jag påpekade det för Siri höll hon med och sa, som sanningen är, att när han var ny så kunde han inte ens galoppera utan väggen som stöd.. Lille D då..
Vi höjde upp lite (höjd oklar, varierande 110-120?) och han var riktigt fin att rida, däremot lite slö i frambenen. Slängde upp en fet oxer och la honom nära så han skulle få ta en bom lite rejält, sänkte ned lite och kom igen och då var han väldigt försiktig (;
Ida var snäll och filmade med sin mobil, som dock inte riktigt var med på fokusen alltid, lägger upp en bild därifrån som jag redigerat lite tydligare istället för filmen, just nu iaf.



Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

haha gött då är alla mina skämt godkända ;)



härligt att tävlingen gick bra! känslan är ju trots allt det viktigaste, ett pet kan man ju få när som helst :)

2010-09-29 @ 23:10:29
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback